با وجود آنکه صنعت بازیهای دیجیتالی محبوبیت زیادی در بین نسل جوان دارد اما این صنعت در دروان هوش مصنوعی بدون حامی است!.
به گزارش گلستان ما، صنعت بازی جزو پردرآمدترین صنایع در دنیا شناخته میشود و گردش مالی بالایی دارد، این صنعت در کشور ما به دلیل اثرگذاری فرهنگی، آموزشی و سرگرمی از اقبال زیادی در بین نسل جوان برخورد است، اما متاسفانه سرمایهگذاران داخلی اقبال چندانی به حمایت از آن ندارند.
رویداد ملی تولید محتوای بسیج با هدف برطرف کردن این خلاء، حمایت از نخبگان و کسانی که در زمینه فضای مجازی و تولیدات دیجیتالی استعداد دارند ظرفیتی را فراهم کرد تا افراد مستعد، شناسایی و به ادارات و نهادها معرفی شوند تا زمینه اشتغال جوانان نیز به وجود آید.
مهارت در انتظار حمایت
یکی از شرکتکنندگان در پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما در خصوص اینکه چه اقداماتی باید انجام شود که بازیهای ایرانی مورد توجه کاربران داخلی و خارجی قرار بگیرد، گفت: اگر دولت از کسانی که در تولیدمحتوای دیجیتال حمایت کند ما این ظرفیت را داریم که بهترین و باکیفیتترین بازیها را تولید کنیم.
حسینی بیان کرد: رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج چند سالی است در استان گلستان برگزار میشود و فرصت خوبی برای شرکتکنندگان ایجاد کرده است، اما انتظاری که از برگزارکنندگان داریم این است از کسانی که در این رویداد شرکت میکنند حمایت کرده و فعالان این عرصه به حال خود رها نشوند.
لذت محصول یک ایده
سجاد سیدکلاته از دیگر شرکتکنندگانی است که در این رویداد تخصصی حضور دارد و در خصوص مشکلات و موانع پیشروی صنعت بازیسازی به خبرنگار گلستان ما گفت: برای اینکه علاقه به بازیهای ایرانی مضاعف شود باید جذابیتهای آن را افزایش داد و در وهله نخست این کار با جدیت انجام شود.
وی با اشاره به اینکه رشد صنعت بازی بستگی به حمایت و پشتوانه مالی دارد، توضیح داد: صنعت بازی برای رونق یافتن باید در کاربران ایجاد لذت کند.
ایدههایی که در صنعت دیجیتال حامی ندارند
محمد کیخا هم به همراه دیگر دوستانش یک تیم تشکیل دادند و در این رویداد تخصصی حضور پیدا کردند تا خودشان را محک بزنند، این شرکتکننده در گفتگو با خبرنگار گلستان ما از دغدغههایش پیرامون صنعت بازیهای دیجیتالی گفت: تقریبا پنج سال است در زمینه بازیهای تخصصی فعالیت دارم.
این شرکتکننده گلستانی توضیح داد: در حال حاضر تیم کوچکی داریم و با یکدیگر در حوزه بازیهای موبایلی فعالیت میکنیم، به نظر بنده این صنعت در کشور ما غریب مانده است و مورد توجه چندانی داز سوی مسئولان قرار ندارد، ما به پارک علم و فناوری هم مراجعه کردیم، از ایدههایمان هم گفتیم اما آن طور که باید مورد توجه قرارنگرفت و حمایت نشد.
کیخا به برنامههای دیجیتالی و موبایلی آمیرزا و پسرخوانده اشاره میکند و نقطه و قوت و دلیل موفقیت این اپلیکیشنها را سرمایه و پشتوانه قوی میداند و در گفتگو با خبرنگار گلستان ما تاکید کرد: گرچه این بازیهای تولید داخل اسم و رسم خوبی پیدا کردند اما سازندگان آن از فناوری و ایده خارجی الگو گرفته و حمایت مالی هم شدند تا به این درجه از پیشرفت رسیدند.
وی با اشاره به اینکه صنعت بازی بدون حمایت نمیتواند به رشد و بالندگی برسد، افزود: توجه به صنعت بازی در کشورهای خارجی خیلی مورد توجه استو سرمایهگذاری زیادی روی آن میشود اما موفقیت این صنعت در کشور ما تا زمانی که به رسمیت شناخته نشود کار پیچیده و دشواری است.
داشتن دانش تخصصی لازمه تولید باکیفیت بازی دیجیتالی
محمد دائمی از دیگر شرکتکنندگان رویداد دیجیتالی بسیج در استان گلستان است که به همراه دوستان خود به این رویداد آمدند تا در یک رقابت دوستانه و تخصصی ایدههایشان را به اشتراک بگذارند.
این جوان پرانگیزه در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: 20 سال سن دارم و چند سالی است که در این رویداد تخصصی شرکت میکنم تجربهای که در این مدت کسب کردم ثابت کرده که برنامهنویسان و طراحان بازی و کسانی که در حوزه آیتی فعالیت دارند برای اینکه بتوانند یک محصول باکیفیت تولید کنند باید به دانش تخصصی، تیم یکدل، دانش فروش، طراحی و ساخت و ارائه اپلیکیشن به بازار تجهیز باشد.
دائمی نیز مانند دیگر دوستان و رقبایش بر این باور است که موفقیت صنعت بازی در گرو حمایت است و با تاکید بر اینکه بدون حمایت و سرمایهگذاری نمیتوان در این صنعت پرطرفدار به موفقیت رسید، گفت: اگر بازیسازی مورد توجه قرار بگیرد یقین بدانید بازار خوبی در انتظار آن است و گردش مالی خوبی برای رشد اقتصادی استان ایجاد میکند.
انتهای پیام
© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد